• Css Template Preview
  • Css Template Preview
Program Comenius


Gimnazjum Miejskie im. Jana Paw豉 II w G這wnie

TYTU: R騜ne kultury, ale te same uczucia: Europa.

Gimnazjum Miejskie poszerza ofert edukacyjn dla swoich uczni闚. Obok projektu unijnego w szkole od sierpnia 2011r. realizowany jest program pod patronatem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, pt.”Uczenie si przez ca貫 篡cie – Comenius – Partnerskie Projekty szk馧”.

Program Comenius jest adresowany do os鏏 i instytucji zaanga穎wanych w edukacj od przedszkoli po szko造 鈔ednie. Uczniowie, nauczyciele i ca貫 spo貫czno軼i szkolne maj mo磧iwo嗆 軼i郵e wsp馧pracowa z partnerami z innych kraj闚 uczestnicz帷ych w programie.
W naszym projekcie, kt鏎ego inicjatorem i pomys這dawczyni jest p. Aneta Kowalczyk – nauczycielka j瞛yka angielskiego, bior udzia szko造 z 4 pa雟tw: W這chy, Wielka Brytania, Turcja i Niemcy.
Projekt ma wypromowa u uczni闚 鈍iadomo嗆 bycia cz窷ci szerszej spo貫czno軼i ni ich w豉sna, rozwijanie sensu odpowiedzialno軼i, dzielenie si warto軼iami, na kt鏎ych spo貫cze雟two europejskie jest oparte, ulepszanie jako軼i szk馧 poprzez ci庵陰 wymian informacji i refleksji nad sposobami 篡cia, tradycjami, instytucjami pa雟twowymi, rodzinami i relacjami w鈔鏚 przyjaci馧 oraz 篡cia towarzyskiego.
Projekt 陰czy wiele przedmiot闚 szkolnych za pomoc systemu ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne). Cztery g堯wne obszary, kt鏎e zosta造 wybrane to: organizacje polityczne, Europejska Konstytucja - zasady i warto軼i, tradycje oraz systemy szkolne. Uczniowie b璠 utrzymywa kontakt za pomoc e-maili, na czacie, poprzez konferencje video. W ten spos鏏 b璠 w stanie kontaktowa si towarzysko i dzieli si swoimi pomys豉mi zwi您anymi z tematem projektu, robi zdj璚ia , filmy video, tworzy kulturowy k帷ik z artyku豉mi i zdj璚iami. Wizyty w innych krajach b璠 przydatne w poprawie  relacji mi璠zy nauczycielami i uczniami z tych kraj闚, rozwija mi璠zykulturowe, spo貫czne, osobiste i obywatelskie umiej皻no軼i. 
Realizacja programu rozpocznie si od pa寮ziernikowego wyjazdu do Isparty w Turcji koordynatorki Anety Kowalczyk i pani dyrektor Bo瞠ny Skorek- Paszy雟kiej, gdzie ustalone b璠 wszelkie szczeg馧y projektu. W dalszej kolejno軼i uczniowie b璠 odwiedza Londyn, Monachium i Potenz we W這szech. Na prze這mie maja i czerwca 2012r. uczestnicy projektu przyjad do G這wna. G堯wnym celem wizyty, obok zwiedzania miasta i okolic, b璠zie stworzenie strony internetowej ukazuj帷ej efekty mi璠zynarodowej wsp馧pracy.
W programie we幟ie udzia 18 uczni闚 i 6 nauczycieli. Na realizacj projektu przyznano szkole 20 000 euro. 字odki pochodz z fundusz闚 Unii Europejskiej.
Dobr okazj do wykazania si znajomo軼i j瞛yka angielskiego b璠zie zakwaterowanie go軼i w domach prywatnych gimnazjalist闚. Codzienny kontakt, rozmowy i spotkania towarzyskie na pewno przyczyni si do poszerzenia i wzbogacenia s這wnictwa uczni闚.






Program Comenius – Partnerskie Projekty Szk馧

 

TYTU: R騜ne kultury, ale te same uczucia: Europa.

 

         Udzia w programie bior szko造 z 5 pa雟tw: W這chy, Polska, Rumunia, Hiszpania, Turcja. Wpajanie nowej cywilnej 鈍iadomo軼i m這dym europejczykom zale篡 od woli i zdolno軼i Instytucji, kt鏎e pobudzaj i promuj poj璚ie obywatelstwa. Jest to jeden z priorytet闚 w szko豉ch, w kt鏎ych formu逝j si nowe pokolenia. Nowocze郾i uczniowie musz rozwija nowe kompetencje, takie jak wsp馧praca, rozwi您ywanie konflikt闚 wed逝g demokratycznych zasad, branie udzia逝 w debatach na temat polityki, spo貫cze雟twa i moralnych wybor闚 w globalnym 鈍iecie.

         Projekt ma wypromowa u uczni闚 鈍iadomo嗆 bycia cz窷ci szerszej spo貫czno軼i ni ich w豉sna, rozwijanie sensu odpowiedzialno軼i, dzielenie si warto軼iami na kt鏎ych spo貫cze雟two europejskie jest oparte, ulepszanie jako軼i szk馧 poprzez ci庵陰 wymian informacji i refleksji nad sposobami 篡cia, tradycjami, instytucjami pa雟twowymi, rodzinami i relacjami w鈔鏚 przyjaci馧 oraz 篡cia towarzyskiego.

         Projekt w陰czy wiele przedmiot闚 szkolnych za pomoc systemu ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne). Cztery g堯wne obszary, kt鏎e zosta造 wybrane to: organizacje polityczne, Europejska Konstytucja - zasady i warto軼i, tradycje oraz systemy szkolne. Uczniowie b璠 utrzymywa kontakt za pomoc e-maili, na chacie, poprzez konferencje video. W ten spos鏏 b璠 w stanie kontaktowa si towarzysko i dzieli si swoimi pomys豉mi w stosunku do tematu projektu, robi zdj璚ia , filmy video, tworzy kulturowy k帷ik z artyku豉mi i zdj璚iami. Wizyty w innych krajach b璠 przydatne by ulepszy relacje mi璠zy nauczycielami i uczniami i rozwija mi璠zykulturowe, spo貫czne, osobiste i obywatelskie umiej皻no軼i.

         Oczekiwanymi skutkami b璠: wsp鏊na ksi捫ka z historyjkami, wierszami, rysunkami i zdj璚iami o prawach europejskiego obywatela, CD rom lub DVD – zbi鏎 dokument闚 przestudiowanych przez uczni闚, oraz strony internetowe.

        

Motywacj dla tego projektu jest ulepszenie jako軼i i wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji szkolnej, szczeg鏊nie przez popieranie narodowej wsp馧pracy mi璠zy szko豉mi.

Cel g堯wnych Partner闚 to pomoc studentom w nabywaniu 鈍iadomo軼i, 瞠 s europejskimi obywatelami,  w陰czaj帷 ich we  wsp馧prac mi璠zy szko豉mi, uczniami, nauczycielami i spo貫czno軼iami r騜nych kraj闚.

 

Konkretne cele wsp馧pracy to:

1) wzmacnianie roli Programu LLP w tworzeniu sensu europejskiego obywatelstwa bazuj帷ego na rozumieniu i szacunku dla praw cz這wieka i demokracji i zach璚anie do tolerancji i szacunku dla ludzi i ich kultur;

2) promowanie 鈍iadomo軼i  znaczenia kulturalnej i lingwistycznej r騜norodno軼i w Europie;

3) zach璚anie do  innowacji w pedagogicznych metodach i materia豉ch;

4) promowanie narodowego rozpowszechniania dobrej praktyki i innowacji w szko豉ch;

 

Cele b璠 osi庵ni皻e, dzi瘯i wsp馧pracy , por闚naniu  i wymianie dobrych praktyk i innowacji  mi璠zy szko豉mi partner闚.

 

REZULTATY  I WYNIKI

 

NR

PRZYBLI烙NA

DATA

                                         OPIS

1.

09.2010

Zastanowienie si nad podzia貫m prac nad projektem pomi璠zy partner闚; doskonalenie nauczycieli i uczni闚 za pomoc technologii informacyjno-komunikacyjnej (CIT)

2.

10.2010

Spotkanie w sprawie projektu w Turcji; podzia prac nad projektem pomi璠zy szko造 partnerskie.

3.

11.2010-01.2011

Uczniowie poznaj r騜ne kultury wyst瘼uj帷e w krajach partnerskich, w kontek軼ie socjalnym, historycznym i politycznym. B璠 dzi瘯i temu rozwija umiej皻no嗆 komunikowania si w j瞛yku angielskim.

4.

01.2011-03.2011

Wymiana i por闚nanie rezultat闚 na podstawie przeprowadzonej ankiety o r騜nych organizacjach politycznych w danych krajach.

5.

04.2011

Spotkanie w sprawie projektu w Polsce. Uczniowie wykonaj CD lub DVD do tematu realizowanego we wcze郾iejszym okresie.

6.

04.2011-09.2011

Organizowanie konferencji i warsztat闚 z ekspertami w ka盥ym z kraj闚, w zwi您ku z zasadami i warto軼iami zapisanymi w Europejskiej Konstytucji.

7.

09.2011

Spotkanie w sprawie projektu w Rumunii. Analiza i por闚nanie po鈔ednich rezultat闚; sprecyzowanie drugiego roku wsp馧pracy, ostatecznego wyniku i jego rozpowszechnienie.

8.

11.2011-02.2012

鑿iczenia aktywizuj帷e w zwi您ku z por闚naniem narodowej konstytucji z europejsk.

9.

03.2012

Spotkanie w sprawie projektu w Hiszpanii. Wybranie wynik闚 i pomys堯w do umieszczenia w ko鎍owym produkcie.

10.

03.2012-05.2012

Realizacja ko鎍owego produktu.

11.

06.2012

Ko鎍owy produkt i jego rozpowszechnienie : Europejski dzie we wszystkich szko豉ch. Ko鎍owe spotkanie we W這szech.

 

 




SLAJDY
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017
  • Godzina Kodowania 2017











Prawa autorskie © 2012 Gimnazjum Miejskie w G這wnie. Wszelkie prawa zastrze穎ne.

Projektowanie stron internetowych

Projektowanie stron internetowych
Gimnazjum Miejskie im. Jana Paw豉 II
ul. Ko軼iuszki 11/13
95-015 G這wno
tel/fax 42 719 12 86
e-mail sekretariat: gimglowno@o2.pl

REGON 472 237 890 NIP 733 12 48 683

Nr konta szko造 dla wp豉t na Rad Rodzic闚 (darowizny):
74 87870000 0000 1573 2000 0001